DIGITAL DISCIPLES (DIDI): EMPOWERING YOUNG CATHOLICS FOR TECH-DRIVEN EVANGELIZATION
Aquest projecte, liderat per l’Observatori Blanquerna de Comunicació, Religió i Cultura amb la col·laboració de la Universidade Catolica Portuguesa i amb el suport de Porticus Foundation, mira de formar i donar suport a joves d’Espanya i de Portugal per a convertir-se en evangelitzadors digitals. Com a resposta a la caiguda de la participació jove a l’Església, ofereix cursos de formació MOOC, suport financer i una publicació amb l’objectiu de disseminar la reflexió teòrica produïda. La iniciativa vol crear líders que reforcin les comunitats locals, professionalitzar el contingut catòlic digital i fomentar la col·laboració a la vegada que s’integra l’evangelització a la cultura digital actual.
El projecte té com a target persones joves d’entre 18 i 25 anys d’Espanya i Portugal que siguin actiu en línia i que estiguin interessats en la comunicació digital i l’evangelització.
Objectiu de canvi social
El projecte cerca empoderar a persones joves per a involucrar-se activament a l’Església, fomentant la consciència espiritual, els lligams de comunitat i la inclusió social a través de l’evangelització social i formant a una nova generació de líders en l’ús de les eines digitals per al diàleg i la participació.
En resum: revitalitzar la participació jove i fomentar comunitats religioses inclusives i tecnològicament adaptades.
ESDEVENIMENTS RELACIONATS PASSATS
- 20 d’abril: Webinar amb el bisbe de Lleida, «Cor ad cor loquitur: los jóvenes, la Iglesia y el mundo digital»
- 14 d’abril 2026: Webinar sobre missioners digitals, «Catholic Influencer or Digital Missionary? Understanding the Identity of Faith Communicators in the Digital Public Sphere»
DIGITAL SAFEGUARDING POLICY
Digital Safeguarding Policy — Read it here

